Posted by on 2013-09-21 in Lite fakta | Comments Off on SST 600, SM-KLASS

SST 600, SM-KLASS

IMAG3227

Så, då har man lämnat Rookieträsket då och tillhör numera

svenska eliten…………..typ. 🙂

 

Ungefär samma regler men det är begränsat vad man får göra

maskinellt och vad man får byta ut men reglerna ändras hela tiden.

Exempelvis så skulle det till i år(2013)endast vara tillåtet med original,

eller likadana som original bromsskivor men då regelverket kom sent

så släppte dom på det till första racet och verkar inte ändras i år alls.

 

Då jag inte gjort något maskinellt med hojen sen jag köpte den ny

så är den reglementsenlig, förlorar lite effekt på det men tjänar

livslängd och det blir problemfritt.

Får annars byta topppackning , avgassystem och montera externt

styrsystem för bränsle/tändning och det ger ju en del effekt, dock

tar det ju lite på marginalerna och kostar även pengar som jag

i dagsläget heller lägger på träning eller däck.

Än är jag inte där att jag blir begränsad av att det saknas effekt,

visst skulle jag kunna ta lite extra tid med mer effekt men det kan

jag utan med så jag kör vidare på min gathoj…. 😉

IMG_4923

Träningskåpor på.